رژیم لاغری تناسب اندام

سلام
دوستان یکی چند روزی کار داشتم
اول از همه مکمل ها تکمیل کننده غذای ورزشکاران می باشد و هیچ گونه عوارضی در این باره از مکمل ها گزارش نشده
به این صورت که اگه یه ورزشکار بخواهد مثلا 3000 گرم پروتئین دریافت کنه باید حداقل 4 کیلو گوشت مصرف کنه که این امر غیر ممکنه چون معده ورزشکار تعجب می کنه و از حال میره برای این منظور مکمل ها رو ساختن که به راحتی یک لیوان از اون ماده که شامل پروتئینه به راحتی می تونه مصرف کنه و فشار هم به معده اش نمی آد در مورد کربوهیدارت هم همینطوره
تا اینجا داشته باشید برای مقدمه تا بعد که جواب تک تک دوستان رو هم بدم حالا جدا از اينكه مكمل يك ملاك اصلي پيشرفت در بدنسازي و پاورليفتينگ هست اينو هم نبايد فراموش كرد كه دارو تا دارو هم داريم.مثلا داروهايي كه روني كلمن و يا جي كاتلر استفاده ميكنند كه اسمشو هم نميخوام بگم كاملا زير نظر دكترهاي متخصص براشون ساخته و تجويز ميشوند كه معادل اونها هم در ايران وجود ندارد. در سال 81 در اون مسابقه جايزه بزرگ كه قبلا در يك تاپيكي عرض كرده بودم كه چهارم شدم مدتي بعد با شهريار كمالي در آنجا آشنا شدم و از طريق اون با ناصر الصونباطي كه دقيقا به طرز استفاده و تجويز اين داروها كه بسيار كم عوارض و گران هستند روشنم كرد و قرار شد كه براي من تست كنند تا اگر آنجا ماندني شدم بطور منظم زير نظر دكتر استفاده كنم كه حالا بگذريم از اينكه نتونستم ماندگار بشم اونجا .در كل خواستم اينو بگم كه بدن به يك حدي كه ميرسه رشدش خيلي مشكل ميشه مخصوصا در سطح حرفه اي و استفاده از دارو و چندين مكمل خيلي توپ لازمه پيشرفت ميشه.البته دارو كه ميگم نه اين داروهاي درپيتي بلكه داروهاي خاصي هست كه فقط براي حرفه ايها و كساني كه بدنشون به اون حد رسيده كه احتياج به يك نيروي مضاعف براي تحريك عضلات و افزايش حجمشون دارندو طبق برنامه هايي منظم و زمانبندي شده است استفاده ميشه.و اين در حاليه كه در ايران بدنسازي حرفه اي تقريبا بي معنيه غير از يك چند نفر تك و توك نظير محسن يزداني ديگه كسي در اين سطح كار نميكنه.خودم هم بدليل گرفتاريها و هزينه هاي بالا دو سالي هست كه از جرگه حرفه اي خارج شدم و فقط فرصت تفريحانه كار كردن را دارم.راستي اگر يك وقتي خواستيد مگاماس استفاده كنيد يادتون باشه كه فقط از مارك ويدر خريداري كنيد و مراقب ماركهاي تقلبي باشيد.هر موقع خواستيد مكمل بخريد حتما اگر خودتون آگاهي نداريد .همراه يك فرد آگاه بريد كه در غير اينصورت احتمال اينكه سرتون كلاه بره و جاي مكمل دلخواهتون چيز ديگه اي كه هيچ خاصيتي نداره بهتون بدهند فوق العاده بالاست.جديدا هم كه مد شده جاي مكمل اصلي دارو قاطي ميكنند تا طرف يك نتيجه اي هم ببينه كه طرف شك نكنه.مثلا يك مدت جاي آمينواسيد كشك ميدادند به مردم بعد يك عده ديدند كه وقتي ميخورند يبوست ميگيرند. بعد چند ماه يك دفعه گندش در اومد.پس حواستون جمع باشه

مشاوره چربی سوزی

دوست خوب … انواع و اقسام چربي سوز وجود داره .
محصول چند شركت مختلف الان تو بازار رونق داره و پرفروشه … و صد البته كارآمد براي چربي سوزي .
قبل از معرفي اين چربي سوزها بگم كه مطمئن ترين و سالم ترين و اصولي ترين راه چربي سوزي از راه تغذيه صحيح صورت ميگيره .
يه رابطه منطقي بين تغذيه و تمرين كه برقرار باشه مشكل حله . كافيه كالري دريافتي از كالري كه حين فعاليت بدني از دست ميدي كمتر باشه .البته اين به اون معني نيس كه موارد حياتي تغذيه رو از رژيمت حذف كني . بلكه به اين معنيه كه موادي مثل چربي هاي اضافه و اشباع شده رو از رژيمت حذف كني و بدوني كه چه چيزو چه زماني بايد بخوري كه اين خودش خيلي خيلي مهمه .
راستش رعايت كردن يه نكته ظريف ميتونه تو چربي سوزي موفق بهت كمك زيادي كنه .
مثلا همين كه مصرف كربوهيدرات ها ي ساده رو تا حد ممكن كم كني و كربوهيدرات هاي پيچيده رو هم حداكثر تا ساعت 2 يا 3 بعد از ظهر مصرف كني . چون از 4 بعد از ظهر به بعد باعث ميشه كه مقدار جذب و انرژيش كم بشه و كربوهيدرات هم در صورت به اصطلاح نسوختن سريع تبديل به چربي ميشه .
كربوهيدرات ساده : قند و كلا شيريني جات . ( گلوكز باعث بالا رفتن سريع انسولين ميشه و همين باعث بيشتر شدن ريسك تجمع چربي ميشه ) .
كربوهيدرات پيچيده : ( كه زمان هضم و سوختنش طولانيه . ) مثل سيب زميني و ماكاروني و غلات .
البته در اينكه كربوهيدرات براي پر به نظر رسيدن يه بدن و رسوندن انرژي براي تمرينات قدرتي نقش اول رو داره شكي نيست ولي با يه خورده نظم تو زمان خوردنش ميشه حسابي ازش استفاده برد .

خيلي چيزاي ديگه هم در اين باره و گروه هاي غذاي ديگه هم هست كه فعلا من جسارت نميكنم كه بگم و كينگ عزيز حتما با مطالب كامل و بي نقص راهنمائيت ميكنه .
حالا چند تا چربي سوز كه امتحانشو پس داده :
CUTS 2 كه از پرطرفدار ترينه .
هيدروكسي كات كه اون هم خيلي پر كاربرده .
Fat Burner هم جزو سه چهار تا مكمل برتر بوده تو اين چند وقت .
زنادرين هم هست ولي نسبت به بقيه در مرله پايين تري هست .
راستش يه جايي خونده بودم از قول يه پزشك تغذيه كه افراد عادي ميتونن از ال كارنيتين كه تو گوشت قرمز ؟؟ هم پيدا ميشه برا چربي سوزي استفاده كنن . به اين صورت كه اول صبح 1 عدد ميل كنن و بعد يه فعاليت ورزشي مثل پياده روي كه سرعت متابوليسم بدن رو با كمك ال كارنيتين زياد كنه . حالا درست يا غلطش با اهل فن ! من پزشك نيستم !!!!!
ولي اگه يكي از خودم بپرسه بهش پيشنهاد ميكنم چربي سوز ها رو بيخيال شه .
چون خودم بدون چربي سوز وزنم رو برا مسابقه به ايده ال رسوندم . فقط با رعايت چند تا نكته ظريف .
ميتوني به جاي اين مكمل ها از چاي يا قهوه قبل از فعاليتت استفاده كني . چون كافئين دارن كه تو همين چربي سوزها ازش استفاده ميشه . بعدشم اگه فعاليت بدني عضله ساز داشته باشي خودش يه گام بزرگ در جهت چربي سوزي سريع تره ! چرا ؟ چون هر چه عضلت بيشتر بشه نيازشون به انرژي بيشتره و همين باعث ميشه منابع چربي بدن به عنوان سوخت هم مورد استفاده قرا ربگيره . پس حالا رسيديم به اينكه پروتئين حتي تو چربي سوزي هم نقش داره !!!!!
واي زياد گفتم . تا آخرشو بخوني خوبه !! :biggrin:
نقص هاي نوشته منو ببخشيد و گوشزد كنين .

برو بالا